GETTING TO KNOW YOUR COLLEAGUES  

GETTING TO KNOW YOUR COLLEAGUES

Предыдущая12345678910111213141516Следующая

English for Professional

Purposes: Business

учебное пособие для аспирантов и слушателей управленческих специальностей

Санкт-Петербург

CONTENTS

Part I
Part II
Part III
Part IV
Part VI
Part VII
Glossary
Oxford placement test

ОТ АВТОРА

Учебное пособие «English for Professional Purposes: Business» предназначено для аспирантов и слушателей управленческих специальностей вузов, а также для специалистов, использующих деловой английский язык в своей практической деятельности. Пособие было апробировано на слушателях Санкт-Петербургской Академии Управления и Экономики; Факультета международных отношений и Высшей школы менеджмента Санкт-Петербургского Государственного Университета.

Учебное пособие рассчитано на студентов, обладающих знанием нормативной грамматики английского языка на уровне upper-intermediate – advanced (B2-C1) и имеющих словарный запас 3500-4000 единиц.

Пособие ориентировано на североамериканский вариант английского языка и содержит тексты, взятые из современной деловой прессы США. Содержание охватывает темы по подбору персонала, функционированию банковской системы, финансовым скандалам, сохранению окружающей среды и созданию национальных брендов.

В основу методической концепции положен принцип одновременного развития навыков устной и письменной речи.

Впервые в учебном пособии по американскому варианту делового английского использованы Интернет источники, c коммуникативными заданиями. Помимо указанного принципа интерактивности, пособие состоит из шести разделов. Каждый раздел сопровождается базовыми аутентичными текстами для чтения, дающими дополнительную информацию по теме урока с различными заданиями, направленными на развитие навыков чтения. Представлены упражнения на контроль понимания базовых текстов, закрепления грамматических форм, на развитие языковой догадки. Отдельно стоит обратить внимание на упражнения по активизации идиоматических выражений, столь характерных для современного делового стиля американцев.

При подготовке учебника были использованы не только материалы прессы, но и современные документальные фильмы по названной тематике. Также в разделы с коммуникативными заданиями включены кейсы, являющиеся основой для обсуждения современной деловой лексики.

Пособие может быть использовано преподавателями английского языка как источник информации по современной американской деловой лексике и идиоматике или как средство самостоятельной работы.

Автор выражает благодарность коллективу American Language Program Колумбийского университета Нью-Йорка за оказанные консультации в подборе материала.



PART I

COMMUNIVATION SKILLS

GETTING TO KNOW YOUR COLLEAGUES

In small group, introduce yourself to your colleagues, and then discuss the following questions.

What would you say in the following situations?

A. You don’t hear someone’s name when you are introduced to them.

B. Someone you don’t remember comes up to you at a meeting and says, “How nice to see you again”.

C. You want to start a conversation with someone whom you have never met.

D. You have to introduce two people to each other at work.

E. You want to end a conversation in a diplomatic way.

Compare the following answers with your own, decide in what situations they are appropriate, discuss it with you partner.

ü Would you please say your name?

ü I didn’t catch your name.

ü Your name is on the tip of my tongue.

ü Could you remind me your name?

ü Let me introduce myself.

ü I don’t think we’ve met yet.

ü It’s been nice talking to you.

ü I’ve enjoyed talking to you.

In what situations would you use the words and expressions below?

F. Cheers!

G. I don’t mind.

H. Make yourself at home.

I. Help yourself.

J. That sounds good.

K. It’s on me.

L. Excuse me.

M. Let’s go Dutch.

Small talk topics

What can you talk about when you meet people for the first time? Check the topics that you think would be appropriate. Which ones might be taboo?

Cars Job Family
Weather Sports Business topics
Religion Hobbies Fashion
Recent news Your city Your country
Politics Recent scandals TV programs

What other topics might be appropriate

What advice would you give a non-native speaker who wants to be a good communicator? Check all the good advice and correct the bad.

A. Speak quickly so that native speakers do not get impatient with you.

B. Say all the consonants clearly even that you have to slow down.

C. Pay attention to syllable stress and say all of the syllables in every word.

D. Maintain eye contact with your listener.

E. Never correct a grammar mistake; it just emphasizes the error.

F. Pause after key ideas.

G. Stress the beginning of the sentence; then drop your voice.

EXAMINING THE PRODUCT

Read the information and look at the photographs below in order to become familiar with Ben & Jerry's Homemade and some of its products. Then answer the questions.

Ben & Jerry's Homemade, inc.

• is located at Route 100, P.O. Box 240 Waterbury, Vermont 05676.

• Was founded in 1978.

• Has annual earnings of $50 million.

• Employs 350 people.

Ben & Jerry’s Homemade is well known for superpremiumice cream and “caring capitalism,” a socially responsible approach to business. Its founders believe that business must be actively involved in local and global issues.

These are a few of Ben 8c Jerry's more than thirty ice cream flavors:

CHERRY GARCIA:French vanilla ice cream with big cherries and chunks of dark chocolate

CHOCOLATE FUDGE BROWNIE:chocolate ice cream with chunks of dense chocolate cakelike cookie

CHUNKY MONKEY:banana ice cream made from fresh bananas, walnuts, and chunks of chocolate

HEATH BAR CRUNCH: vanilla ice cream with chunks of butter candy

NEW YORK SUPER FUDGE CHUNK:chocolate ice cream with pecans, walnuts, almonds, and chunks of white and dark chocolate

STRAWBERRY: strawberry ice cream with fresh strawberries and a hint of lemon


3952162010981571.html
3952206000238866.html
    PR.RU™